یکی از موضوعاتی که امروزه دائماً در حال تحول در خاورمیانه میباشد، رشد بازاریابی لاکچری است. در صورتیکه بازاریابان و تولیدکنندگان محصولات لوکس به دنبال تأمین نیازهای قشر مرفه این مناطق باشند، باید این تحولات را درک کرده و رویکرد بازاریابی خود را در جهت نیاز آنها هدایت دهند. از آنجا که بازاریابی لاکچری در خاورمیانه روند رشد خود را طی میکند، قطعاً راهکارهایی وجود دارد که میتوان با پیاده سازی آنها باعث موفقیت بیشتر و کسب سود بالاتر در این زمینه شد.
ارتباط شخصی در بازاریابی لاکچری
واقعیتی که وجود دارد این است که تحولات صنعت دیجیتال برندها را وارد دوره جدیدی کرده است. که امکان برقراری ارتباط شخصی را با مخاطبان ایجاد میکند. نکته دیگری که در رابطه با بازاریابی لاکچری برندها صادق است این است که شرکتها باید مخاطبان خود را در سراسر جهان از طریق فضای دیجیتال پیدا کنند و ارتباط شخصی ایجاد کنند. لازم به ذکر است که تعامل با مشتریان در فرآیند بازاریابی لاکچری و همچنین برندسازی، از نکات بسیار ضروری و مهم در نظر گرفته میشود. این تعامل برای برندهای لوکس که میخواهند در حوزه خاورمیانه بازار کسب و کار خود را گسترش دهند، بسیار حیاتی میباشد. بنابراین تولیدکنندگان محصولات لاکچری باید از طریق سیستمهای پیام رسان دیجیتال و رسانههای اجتماعی، یک تعامل هدفمند با مخاطبان خود ایجاد کنند. تا بتوانند به کسب درآمد از اینترنت پرداخته و در حوزه فعالیت خود به موفقیت برسند.
تعاملی که باید بین شرکتها و مخاطبان آنها صورت گیرد باید شخصی سازی شده و نیازهای این گروه از مخاطبان را پاسخ دهد. به طور کلی مصرف کنندگان محصولات لوکس در سراسر جهان، به دنبال برآورده شدن نیازهایشان میباشند. از این رو هر برند و شرکتی بتواند به این مهم دست یابد و آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، مورد محبوبیت بیشتری قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که ابزار مورد استفاده برای برقراری یک تعامل شخصی با مصرف کنندگان، رسانههای اجتماعی و فضای دیجیتال میباشد.
استفاده از مزیت اقتصاد تجربه
در نظر داشته باشید که آن چیزی که در اقتصاد تجربه اهمیت دارد، تجربه استفاده از یک محصول و یک کالا میباشد. برندهای لاکچری باید به دنبال ایجاد یک تجربه خوشایند برای مشتریان خود باشند. به طوری که مشتریان از استفاده آن محصول، خدمات و کالا احساس رضایتمندی داشته باشند. در رابطه با بازاریابی لاکچری میتوان اینطور گفت که حس استفاده از محصولات و خدمات شرکتهای مختلف، بسیار بیشتر از خود آن محصولات و خدمات مشتریان را تحت تأثیر قرار میدهد. به صورتی که مفهوم یک کالای تجملی تجربه این فرصت را ایجاد کرده است.
با وجود این موضوع که اقتصاد در بسیاری از بازارهای جهان به تکامل رسیده است اما، در خاورمیانه روند کندی را طی میکند. به همین دلیل یکی از رویکردهای بازاریابی لوکس و لاکچری در منطقه خاورمیانه میتواند در زمینه اقتصاد تجربه باشد.
علاوه بر آن فناوریهای جدید نیز میتوانند به بازاریابی لاکچری و شکل دادن به اقتصاد تجربه، کمک بسیار زیادی کنند. به طور کلی تجربیاتی که بر اساس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایجاد میشوند، درسی به یادماندنی را در ذهن مخاطبان ایجاد میکند. بنابراین به نظر میرسد که این امکان را برای کاربران دیجیتال خود فراهم میکند که محصولات لاکچری و خدمات لوکس آن را در یک واقعیت مجازی تجربه کند. همچنین قطعاً اقتصاد تجربه تاثیرگذارتری را برای آنها رقم خواهد زد.
تنوع محصولات در بازاریابی لاکچری
تمایل به سبک زندگی لاکچری احساس و فرایندی است که بین مخاطبان برندهای لوکس ایجاد شده و از این رو بازاریابی لاکچری باید به سمت شکل دهی سبک زندگی لوکس برود. در نظر داشته باشید که این نکته خصوصاً در میان مصرف کنندگان خاورمیانهای برندهای لوکس نیز دیده شده است. به طوری که مخاطبان خاورمیانهای برندهای لاکچری تنها به دنبال خرید محصولات لاکچری نمیباشند بلکه میخواهند مجموعهای از این کالاها را در سبک زندگی خود داشته باشند. این گرایش در میان مصرف کنندگان جهانی برندهای لاکچری نیز قابل مشاهده است و در خاورمیانه به یک سبک زندگی تبدیل شده است. از این رو بازاریابی را به یک سبک زندگی فراتر از محصول سوق داده است.
از این رو برندهای لوکس قدم به خانههای مخاطبان خود گذاشته و مجموعهای از دکوراسیون مبلمان و اثاثیه لاکچری را در دایره تولیدات خود قرار دادهاند. مصرف کنندگان خاورمیانهای نیز مجموعهای از محصولات لوکس را در فضای خانه خود نیاز دارند تا از این طریق اقتصاد تجربه آنها در بازاریابی لاکچری کامل شود. بنابراین برندهای لاکچری به منظور توسعه بازار خود روی منطقه، باید تنوعی را در محصولات خود به وجود آورده و یک سبک زندگی لوکس را برای مخاطبان خاورمیانهای خود ایجاد کنند. سبک ایجاد شده توسط آنها باید متناسب با سلیقه و نیازهای این مخاطبان باشد و در واقع با آن هماهنگ باشد.
ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید و آموزنده واقع شده باشند.
درباره این سایت