محل تبلیغات شما

در مقالات قبلی در رابطه با معرفی فروشگاه ساز و انواع فروشگاه سازها نکاتی را برایتان ارائه کردیم. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب و ویژگی‌های آن نکات مفیدی را برایتان ارائه دهیم و در رابطه با اهمیت آنها صحبت کنیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 معیارهای یک فروشگاه ساز مناسب

به طور کلی اولین چیزی که در بحث انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب مطرح می‌شود امکانات پایه و ابتدایی می‌باشند. اینکه سیستم فروشگاه ساز شما چه امکاناتی را به صورت پیش‌فرض به شما ارائه می‌دهد بسیار مهم می‌باشد.

از نکات دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که ممکن است شما قصد فروش محصولات فیزیکی نداشته باشید. به عنوان مثال ممکن است شما اقدام به فروش محصولات دیجیتالی مثل ویدیوهای آموزشی کنید. همچنین ممکن است بخواهید از طریق فروشگاه‌ها، خدمات خود را به مردم عرضه کنید. بنابراین باید در نظر داشته باشید که آیا فروشگاه ساز مورد نظر شما از این نوع محصولات غیر فیزیکی نیز پشتیبانی می‌کنند یا نه؟

همچنین از دیگر معیارهای مناسب برای انتخاب فروشگاه ساز این است که باید در نظر داشته باشید هر فروشگاه ساز یک قالب مخصوص دارد. این موضوع به آن معنا می‌باشد که شما نمی‌توانید از قالب یک سیستم در سیستم دیگری استفاده کنید. قالب‌های موجود در فروشگاه سازها نیز دارای کیفیت و زیبایی متفاوت می‌باشند و از تنوع بسیاری برخوردارند.

از جمله ویژگی‌های دیگر یک فروشگاه ساز مناسب این است که دارای عملکردی مناسب و با کیفیت باشد. چرا که هیچ خریداری دوست ندارد که منتظر بارگذاری کامل صفحه فروشگاه شما بماند. همچنین خودتان نیز تمایل ندارید تا منتظر بالا آمدن صفحه مدیریت فروشگاه خود باشید. بنابراین عملکرد یک سیستم فروشگاه ساز نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. که پیش از انتخاب سیستم باید به آن توجه کنید. برای آنکه سیستم فروشگاه ساز شما از عملکرد مناسبی برخوردار باشد باید دارای کارکردی ساده بوده و استفاده از آن بسیار راحت باشد. در واقع نباید کارایی پیچیده‌ای داشته باشد. همچنین باید به گونه‌ای طراحی شود که کار کردن با آن به راحت‌ترین شکل ممکن باشد و هر کاربری بتواند به راحتی نحوه استفاده از آن را یاد بگیرد.

بهینه سازی و سئو

برای دستیابی به یک فروشگاه اینترنتی موفق باید حضور پر رنگی در گوگل داشته باشید. این به آن معناست که هنگامی که کاربران متفاوت عبارت‌های مرتبط به فروشگاه شما را جستجو کردند وب سایت شما باید از شانس بیشتری برای نمایش پیدا کردن در مقابل مخاطبان برخوردار باشد. برای اینکه بتوانید در این مسیر رشد کنید، باید سیستمی با ویژگی‌ها و امکانات مناسب داشته باشید. می‌توانید توسط این امکانات مورد تأیید موتورهای جستجو قرار گیرید. از آنجا که ما اهمیّت بسیار بالایی برای سئو قائل هستیم، هر فروشگاه‌ساز را از نظر امکانات و قابلیت‌های مرتبط با سئو به طور دقیقی بررسی خواهیم کرد.

مدیریت تولید محتوا از بسته‌های بسیار مهم در زمینه بهینه سازی وب سایت شما بوده و به عنوان پادشاهی در دنیای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. امروزه مشاغل بسیار زیادی این جمله را تکرار می‌کنند. چرا که می‌دانند داشتن یک محتوای خوب می‌تواند باعث شود تا در مقابل گوگل محبوب واقع شویم. همچنین مخاطبان بسیار زیادی را درگیر وب سایت و محصولات شما می‌کنند.

دقت داشته باشید که منظور ما از تولید محتوا تنها محتوای متنی داخل سایت نمی‌باشد. شما می‌توانید به تولید محتوای تصویری و تولید محتوای ویدیویی نیز اقدام کنید. بنابراین باید در نظر داشته باشید که آیا سیستم مدیریت محتوای فروشگاه شما می‌تواند انواع محتواها ساپورت کند یا خیر؟

مقیاس‌پذیری، توسعه پذیری و افزونه‌ها و قابلیت همگام سازی

این سه مورد ذکر شده همگی به عنوان معیارهای بسیار مهم و مناسب برای انتخاب یک فروشگاه ساز اینترنتی در نظر گرفته می‌شود. مقیاس پذیری به معنای توانایی گسترش و بزرگ شدن وب سایت شما می‌باشد. به صورتی که اگر روزی به جای ۱۰۰ محصول هزار محصول داشته باشید این فروشگاه بتواند از تمامی این محصولات حمایت کرده و در واقع آنها را ساپورت کند.

همچنین فروشگاه ساز شما باید از ویژگی توسعه پذیری و افزونه‌ها برخوردار باشد. به گونه‌ای که اگر زمانی به یک امکان جدید در فروشگاه خود نیاز داشتید بتواند این امکان را برای شما فراهم می‌کند و افزونه‌های جدیدی را در اختیار شما قرار دهد.

ویژگی همگام سازی نیز از عوامل بسیار مهم به هنگام انتخاب فروشگاه ساز مناسب می‌باشد. به طور کلی دو ابزار کاربردی و مهم گوگل، گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، به عنوان ابزارهای اینترنتی ضروری در نظر گرفته می‌شوند. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید آمار دقیقی از سایت خود بدست آورید. علاوه بر آن ممکن است نیاز داشته باشید سایت خود را به سامانه‌های پیامکی و ایمیلی متصل کنید تا بتوانید با مخاطبان خود در ارتباط باشید. قابلیت همگام سازی این امکان را برای شما فراهم می‌کند. بنابراین باید پیش از انتخاب سیستم فروشگاه ساز اینترنتی به تمامی این موارد توجه فرمایید.

پشتیبانی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که به عنوان یک معیار مهم در انتخاب فروشگاه ساز مناسب در نظر گرفته می‌شود بحث پشتیبانی می‌باشد. در نظر داشته باشید که شما در این راه با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهید شد. کسانی که تازه وارد این کار می‌شوند و یک کسب و کار آنلاین راه اندازی می‌کنند مشکلات بسیار زیادی را مشاهده خواهند کرد. در این صورت اگر یک فروشگاه ساز از پشتیبانی خوبی برخوردار باشد، شما می‌توانید با خیال راحت به مسیر خود ادامه دهید. در غیر این صورت بسیار اذیت خواهید شد.

با وجود تمامی ویژگی‌ها و معیارهای گفته شده، در صورتی که انتخاب موفقی نداشته و سیستمی را انتخاب کنید که متناسب کارتان نیست، می‌توانید از طریق ویژگی انتقال پذیری سیستم خود را به سیستم دیگر انتقال دهید.


 ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گقته شده لذت برده باشید و مطالب برای شما مفید واقع شده باشند.


ده ابزار کاربردی برای انتخاب نام دامنه

دامنه تطبیق دقیق چیست؟

فروشگاه اینترنتی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

فروشگاه ,ساز ,یک ,داشته ,سیستم ,سایت ,فروشگاه ساز ,داشته باشید ,در نظر ,یک فروشگاه ,ساز مناسب ,مشکلات بسیار زیادی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آشپزباشی جلوه ی پاییزی تعمیر لوازم خانگی دکتر آچار روف گاردن تجهیزات دندانپزشکی فروشگاه محصولات هنری و فرهنگی گروه هنری هترا شباهنگ وب دوربین های دیجیتال پمپ وکیوم میخک زرد