محل تبلیغات شما

به طور کلی هدف از تدوین استراتژی محتوا این است که بدانیم کارهایمان را باید به چه صورت انجام دهیم. همچنین در مرحله دوم به نتیجه مطلوب دست یابیم. از این رو در این مرحله قصد داریم تا در رابطه با تدوین استراتژی محتوا نکات و مطالب مفیدی را برایتان ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی دقیق استراتژی محتوا

به طور کلی می‌توان این طور در نظر گرفت که استراتژی محتوا از بخش‌های متفاوتی تشکیل می‌شود. این بخشها عبارتند از:

  • هدف گذاری
  • توصیف برند
  • توضیح محصولات و خدمات کسب‌وکار یا فرد
  • شناخت مشتریان و مخاطب (دموگرافیک و پرسونا)
  • تحلیل رقبا
  • تحقیق کلیدواژه
  • نقشه سفر مشتری
  • راهنمای نوشتن محتوا (لحن، ساختار، سئو، رنگ‌ها و.)
  • کانال‌ها و نحوه توزیع محتوا
  • تقویم محتوا
  • شاخص‌های عملکرد

مراحل تدوین استراتژی محتوا

برای تدوین استراتژی محتوا در هر کسب و کاری، باید از مراحلی که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت کنید؛ تبعیت کنید.

تعیین هدف:

شما موظفید قبل از هر اقدامی هدف اصلی خود از بازاریابی محتوا تعیین کنید. در صورتی که این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید می‌توانید تمام قدم‌های بعدی خود را در یک جهت مشخص پیش ببرید. درواقع هدف باعث انسجام کارهای شما می‌شود و باعث می‌شود در میان ایده‌های مختلف سردرگم و گیج نشوید. هدف می‌تواند شما را راهنمایی کند تا در مسیر مورد نظر خود قدم بردارید. افزایش نرخ تبدیل، افزایش فروش و درآمد، برندینگ برای کسب و کار و… همگی به عنوان نمونه‌هایی از اهداف شما در مسیر کسب و کارتان در نظر گرفته می‌شوند.

بررسی وضعیت فعلی کسب و کار:

پس از آنکه هدف کلی خود را تعیین کردید نوبت به آن رسیده است که وضعیت کلی کسب و کار فعلی خود را به صورت کاملاً دقیق بررسی کنید. این بررسی‌ها می‌تواند جنبه‌های متفاوتی از جمله بررسی وضعیت کلی این شرکت و بررسی فرایند محتوای فعلی شرکت شما را داشته باشند. از این رو این مرحله، مرحله مهمی در تدوین استراتژی محتوا در نظر گرفته می‌شود.

کلمه کلیدی:

نقش کلمات کلیدی در کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت می‌باشند. در واقع تمامی نکات در این کسب و کار به کلمات کلیدی ربط پیدا می‌کنند. کلمات کلیدی می‌تواند به کاربران شما بفهماند که دقیقاً در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید. همچنین گوگل می‌تواند از طریق کلمات کلیدی از نوع فعالیت شما آگاه شود و سریع آن را شناسایی کند. به عبارتی اصلی‌ترین ابزار گوگل برای کسب و کار شما کلمات کلیدی انتخابی‌تان در نظر گرفته می‌شود.

بررسی رقبا:

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مراحل برای تدوین استراتژی محتوا بررسی رقبا می‌باشد. که می‌توانید برای عملکرد آنها از این روش ساده اما کاربردی استفاده کنید. به گونه‌ای که در این زمینه از خود گوگل کمک بخواهید. کافی است کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و لینک‌هایی که در صدر نتایج جستجو قرار دارند را شناسایی کنید.

پس از این مرحله باید به سراغ رقیبان خارجی خود بروید. چرا که سایتهای خارجی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توانند در جهت رسیدن به اهداف به شما کمک شایانی کند.

تهیه پرسونای مشتری:

پرسونای مشتری کاراکترهای خیالی می‌باشد که الگوهای رفتاری، نیازها، ویژگی‌ها و اهداف بسیار نزدیکی به مخاطبان شما دارد. شما می‌توانید به وسیله پرسونای مشتری متوجه شوید که مشتریانتان چه رفتارهایی را دنبال می‌کنند و همچنین می‌توانید دریابید که واکنش آنها به مسائل مختلف چگونه است.

بازیابی اطلاعات:

در این مرحله شما تمامی اطلاعاتی را که لازم داشته‌اید جمع آوری کرده‌اید. البته در نظر داشته باشید که آنها تنها داده‌ها و اطلاعات خام می‌باشند. از این رو شما موظفید آنها را آنالیز کرده و به تحلیل آنها بپردازید. در واقع شما باید در این مرحله اطلاعات خام را به اطلاعات قابل استفاده برای تدوین استراتژی محتوا تبدیل کنید

قیف بازاریابی محتوا:

شما می‌توانید به وسیله یک تقویم محتوا در مسیر عملی بازاریابی بمانید. علاوه بر آن می‌توانید قیف محتوایی که در بالا ذکر کردیم را در تقویم خود بگنجانید. در این تقویم مشخص کنید که در طول ماه چند درصد از محتوا به بخش‌های مختلف قیف اختصاص داده شده است. از دیگر فواید مهم تغییر محتوا این است که شما می‌توانید در انتهای ماه عملکرد خود و تیمتان را به راحتی ارزشیابی کنید. به گونه‌ای از این طریق کسب و کار خود را سازماندهی کنید.

تعیین شاخص‌های عملکردی:

در نظر داشته باشید که شاخص‌های عملکردی اعداد و ارقامی هستند که نشان می‌دهند کارتان تا چه اندازه درست پیش می‌رود. شاخص‌های متداول عملکرد محتوا عبارتند از:

  • تعداد بازدید
  • تعداد نظر
  • میانگین اسکرول صفحه
  • نرخ کلیک CTA
  • ترافیک ورودی از گوگل
  • زمان ماندگاری در صفحه
  • تعداد به‌اشتراک گذاری
  • رتبه در کلیدواژه

ساختن محتوای شگفت‌انگیز:

در این مرحله شما موظفید محتوای خود را بسازید. در نظر داشته باشید که محتوای شما باید ساده و روان باشد. علاوه بر آن باید تمامی قواعد و نکات ویرایشی در آن رعایت شود. همچنین از جملات و کلمات طولانی استفاده نکنید. سعی کنید از انواع محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال به تولید محتوای تصویری و ویدیویی و متنی به پردازید. سعی کنید متن خود را به صورت کاملاً خوانا بنویسید. تا درک آن برای مخاطبانتان بسیار ساده باشد. در این صورت می‌توانید از محبوبیت بسیار بالایی در مقابل گوگل برخوردار شوید.


ممنون از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید.



ده ابزار کاربردی برای انتخاب نام دامنه

دامنه تطبیق دقیق چیست؟

فروشگاه اینترنتی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

محتوا ,استراتژی ,کسب ,تدوین ,مرحله ,می‌توانید ,کسب و ,استراتژی محتوا ,تدوین استراتژی ,در این ,در نظر ,تدوین استراتژی محتوا ,برای تدوین استراتژی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

موج دریا نهال پسته پول خنده شادی inten.asia وبسایت فرکتال هنر گروه نرم افزاری قیاس بازاراتصال دوربین های دیجیتال مهتاب وکتور