محل تبلیغات شما

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید امروزه کسب و کارهای اینترنتی بین مردم طرفداران بسیار زیادی را جذب کرده است. از این رو افراد بسیار زیادی امروزه به دلیل راحتی استفاده از اینترنت، خرید های خود را به صورت مجازی انجام می‌دهند. علاوه بر آن به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، افراد ترجیح می‌دهند به جای حضور فیزیکی در بازارها و فروشگاه‌ها، به خریدهای اینترنتی روی بیاورند. بنابراین امروزه کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیادی وجود دارند که مشغول به فعالیت می‌باشند. البته باید در نظر داشته باشید که با وجود آنکه فروشگاه‌های اینترنتی کار را برای ما بسیار راحت کرده‌اند؛ اما ی و سوء استفاده‌های بسیار زیادی ممکن است در این زمینه صورت گیرد. از این رو کسب و کارهای اینترنتی موظفند تا اقداماتی را به منظور ساماندهی کسب و کار خود را انجام دهند. تا مجوزهای لازم و مربوطه را اخذ نمایند. در این صورت کاربران می‌توانند متوجه شوند که کدام یک از فروشگاه‌های اینترنتی ی بوده و کدام یک طبق قوانین و مقررات تعیین شده می‌باشند. از این رو به دلیل اهمیت بسیار بالای این موضوع در این مقاله به بررسی دریافت مجوز برای کسب و کارهای اینترنتی می‌پردازیم و نکات مهم و مفید مرتبط با آن را برایتان بیان کنیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع مجوز برای کسب و کارهای اینترنتی

برای اینکه شما بتوانید به ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی خود بپردازید و به هدف خود در بازاریابی اینترنتی دست یابید؛ نیاز به مجوز دارید. اما باید در قدم اول بدانید که برای چه کسب و کارهایی چه مجوزهای لازم است. چرا که کسب و کارهای متفاوت نیاز به مجوزهای مجزا دارند. به طور کلی مجوزهای لازم برای کسب و کارهای اینترنتی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. این مجوزها عبارتند از: مجوزهای عمومی یا نماد اعتماد و یا مجوزهای اختصاصی هر صنف.

مجوزهای عمومی در کسب و کار اینترنتی

 دریافت مجوزهای عمومی برای تمامی کسب و کارها ضروری می‌باشد. از این رو شما باید با توجه به نوع کاربری فروشگاه اینترنتی و سایت خود، این نماد را دریافت نمایید. در نظر داشته باشه که نماد اعتماد الکترونیکی و پروانه کسب و کار از جمله مجوزهای عمومی می‌باشند. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می‌شود. البته این نماد تنها برای سایت‌هایی است که در آنها فرآیند فروش کالا یا خدمات انجام می‌شود از این رو فروشگاههای اینترنتی باید نماد الکترونیکی دریافت نمایند.

 مجوزهای اختصاصی در کسب و کار اینترنتی

مجوزهای اختصاصی شامل همان گروه صنفی مد نظر می‌باشد. به طور مثال در صورتی که شما به فروش محصولات بصری، سمعی یا فرهنگی مانند کتاب مشغولید باید به وزارت ارشاد مراجعه کرده و مجوز مورد نیاز خود را از این سازمان دریافت کنید. به طوری که اگر در رابطه با محصولات مربوط به سلامت و درمان مشغول به فعالیت هستید باید مجوز خود را از وزارت بهداشت و درمان کسب نمایید.

 از این رو می‌توان اینطور بیان کرد که هر صنفی نیاز به پروانه اختصاصی همان صنف و اتحادیه دارد. در نظر داشته باشید که سایت‌های شرکتی و شخصی نیاز به دریافت پروانه کسب و کار و یا نماد الکترونیکی ندارند.

پروانه کسب و کار اینترنتی

یکی از مهمترین مجوزهای لازم جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار اینترنتی، پروانه کسب و کار اینترنتی در نظر گرفته می‌شود. پروانه و مجوز صنفی مجوزی است که باید از صرف حوزه فعالیت مربوطه خود دریافت کنید. در صورتی که در حوزه فعالیت شما صنف خاص و مشخصی وجود نداشته باشد باید مجوز خود را از کسب و کارهای مجازی دریافت نمایید. در نظر داشته باشید که سایت اینترنتی مجوز نمی‌گیرد بلکه کسب و کار مورد نظر شما نیاز به داشتن مجوز دارد.

مدارک لازم که باید برای دریافت پروانه کسب و کار اینترنتی با خود به همراه داشته باشید عبارتند از:

  • نشانی دفتر کار یا اقامتگاه قانونی متقاضی
  •  ارائه گواهی صلاحیت شخصی از نیروی انتظامی
  •  ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده
  • ارائه گواهی شرکت در دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار
  •  دریافت و ارائه تأییدیه ویژگی‌های تخصصی کسب و کار مجازی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
  •  ارائه کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی و ارائه گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
  •  ارائه کپی کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل معافیت دائم و معافیت پزشکی برای آقایان کمتر از پنجاه سال سن
  •  ارائه پروانه تخصصی و فنی یا دیپلم فنی یا مدارک تحصیلی دانشگاهی مرتبط با کسب و کار یا معرفی یک نفر واجد شرایط مذکور برای صنوف
  • ارائه مصوبه هیأت مدیره جهت صدور پروانه کسب به نام مدیر عامل یا یکی از صاحبان امضاء طبق اساسنامه و آخرین آگهی رومه رسمی ثبت شرکت برای اشخاص حقوقی

مجوز ساماندهی برای فروشگاه اینترنتی

 از دیگر مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت، مجوزهای ساماندهی می‌باشد. برای دریافت این مجوزها باید به سایت ساماندهی مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که این سامانه یکی از توابع وزارت فرهنگ و ارشاد به شمار می‌رود و وظیفه آن جمع آوری اطلاعات مدیران تمام سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی می‌باشد.

مجوز نظام صنفی رایانه‌ای برای فروشگاه اینترنتی

این مجوز به عنوان یکی دیگر از مجوزهای لازم و ضروری برای اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته می‌شود. تمامی فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های فعال در این زمینه باید پیش از شروع به فعالیت‌های خود به نظام صنفی استان خود مراجعه کرده و مجوزهای لازم در رابطه با فعالیت مورد نظر خود را اخذ نمایند. در این صورت می‌توانند به بازاریابی اینترنتی اقدام کرده و از طریق این کسب و کارهای اینترنتی به سود و درآمد مناسبی دست یابند.

اسناد و مدارک مورد نیاز و لازم برای اخذ مجوز نظام صنفی رایانه‌ای عبارت است از:

  • کپی رومه رسمی آگهی تأسیس شرکت
  • تصویر رومه رسمی آگهی کلیه تغییرات
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  • کپی مدرک تحصیلی مدیرعامل
  • کپی کارت ملی همه اعضای هیئت مدیره
  • کپی اساسنامه
  • کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی
  • کپی لیست بیمه
  • ارائه تصویر آخرین رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک
  • کپی لوگو و گواهی ثبت

ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید واقع شده باشند.



ده ابزار کاربردی برای انتخاب نام دامنه

دامنه تطبیق دقیق چیست؟

فروشگاه اینترنتی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

کسب ,اینترنتی ,کار ,مجوزهای ,مجوز ,کارهای ,کسب و ,و کار ,و کارهای ,کارهای اینترنتی ,در نظر ,اندازی فروشگاه اینترنتی ,مرکز توسعه تجارت ,نماد اعتماد الکترونیکی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سرمایه گذاری در آلمان بهترینها مرجع تخصصی اخبار استانی مجله صنعت 7 وبلاگ فروشگاه شاپل وبلاگ تفریحی کلینیک بتن ایران| تولید انواع مواد شیمیایی بتن و قطعات جانبی لب بوس مهتاب وکتور توربین دندانپزشکی