محل تبلیغات شما

یکی از مهمترین بخش‌های هر فروشگاه اینترنتی، انواع روش ارسال کالا در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با بهترین روش ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی، مطالب مفیدی را برایتان ارائه دهیم. همان طور که مطلع هستید به دلیل فراگیر شدن اینترنت و بالا رفتن تعداد فروشگاه‌های اینترنتی، مبادلات تجاری آنلاین بسیار رایج شده‌اند. از این رو افراد ترجیح می‌دهند به جای حضور فیزیکی در فروشگاه‌های اینترنتی، به خرید کالای مورد نظر خود اقدام کنند. با ما همراه باشید تا در رابطه با انواع روش‌های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی، مطالب و نکات مفیدی را برایتان ارائه دهیم.

همچنین در نظر داشته باشید که امروزه به دلیل ی‌های اینترنتی، افراد اعتماد خود را نسبت به فضای پرداخت آنلاین از دست داده‌اند. به همین دلیل برای این دسته از افراد در بیشتر فروشگاه‌ها ماژولی تحت عنوان پرداخت در محل ایجاد شده است. از این رو خریداران می‌توانند پس از تحویل کالا توسط مأمور پستی، هزینه کالا را به صورت نقدی در محل پرداخت کنند.

ارسال کالا توسط شرکت پوست با ماژول پرداخت در محل

 امروزه برخی از فروشگاه‌های اینترنتی این فرصت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا با امکان اتصال، شرکت پست، پرداخت در محل داشته باشد. در این نوع از پرداخت مشتری پس از آنکه محصول خود را از مأمور پست دریافت کرد فاکتور صادر شده از شرکت هزینه را پرداخت می‌کند. سپس شرکت پستی طی مدت زمان مشخصی هزینه دریافتی را به حساب فروشنده واریز می‌نماید. در نظر داشته باشید که برای سیستم پرداخت در محل، فروشنده فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین باید با یکی از شرکت‌های پست قرارداد ببندند. در این شرکت‌ها باید اطلاعاتی نظیر حوزه تحت پوشش، هزینه‌های پستی بر اساس تعرفه‌های مصوب و افزایش نرخ تعرفه‌های پستی در زمان قرارداد عنوان شود. در نظر داشته باشید که مدت زمان قرارداد این شرکت‌ها و اداره پست یک ساله می‌باشد. همچنین واریزی به حساب فروشنده هر دو هفته یکبار توسط پست صورت می‌گیرد.

انواع روش ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

امروزه در بازاریابی اینترنتی برای آن که محصولی را در فروشگاه‌های اینترنتی به کاربران خود تحویل دهید چندین روش ارسال وجود دارد. که هر کدام دارای عواملی می‌باشند. از این عوامل می‌توان به فاصله مشتری از انبار اجناس، کالا و انتخاب کاربر درباره مدت زمان تحویل سفارش اشاره کرد.

به عنوان مثال در صورتی که فاصله مشتری از انبار کالا زیاد باشد، محصول ارسالی توسط روشهای متفاوتی با توجه به مقصد نهایی برای مشتری ارسال می‌شود. در مقابل اگر فاصله مشتری از انبار کالا کوتاه باشد معمولاً اجناس به وسیله پیک موتوری و باربری ارسال می‌شود.

روش ارسال پستی

یکی از بهترین روش‌ها برای ارسال مرسولات، ارسال پستی به صورت پیشتاز می‌باشد. از این روش ارسال محصول برای اشیای آسیب پذیر و یا قیمتی استفاده می‌کنند. به همین دلیل بسته‌هایی که از این طریق ارسال می‌شوند حداکثر تا سه روز کاری به دست خریداران می‌رسند. همچنین با توجه به مسافت طی شده هزینه ارسال از خریداران دریافت می‌شود.

 امروزه روش ارسال پستی در بازاریابی اینترنتی یکی از روشهای رایج در نظر گرفته می‌شود.

روش ارسال سریع

در این نوع روش ارسال کالا، معمولاً بسته‌ها پس از یک روز کاری به دست مشتری می‌رسند. ارسال محصولات در این روش توسط سرویس‌های خدماتی همانند پیک موتوری صورت می‌پذیرد. مشتریانی برای تحویل کالای مورد نظر خود عجله دارند و تمایل دارند که کالای خریداری شده زود به دستشان برسد از فروشگاه اینترنتی درخواست می‌کنند تا محصولات خود را به وسیله روش ارسال سریع برایشان بفرستند. البته در نظر داشته باشید که هزینه ارسال این روش نسبت به سایر روش‌ها بسیار بالا می‌باشد. همچنین پرداخت این نوع روش ارسال بر عهده مشتری می‌باشد.

از این رو شرکت‌های مختلف در کسب و کارشان از روش ارسال سریع استفاده می‌کنند. اما تنها زمانی که مشتری از آنها درخواست کند و هزینه اضافی این گونه روش ارسال را تقبل کند.

ارسال توسط باربری اتوبوسی

 در موقعی که امکان ارسال پستی وجود نداشته باشد و یا مشتری از فروشگاه آنلاین این نوع ارسال را درخواست کند می‌توان ارسال مرسوله را از طریق باربری اتوبوس انجام داد. در این روش محصولات خریداری شده متناسب با زمان حرکت اتوبوس و همچنین مقصد اتوبوس به دست مشتری می‌رسند.

 ارسال از طریق حمل و نقل هوایی

در صورتی که هیچ کدام از روش‌های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی در دسترس نباشد و زمان تحویل کالا برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار باشد، می‌توان از حمل و نقل هوایی استفاده کرد. در نظر داشته باشید که هزینه این روش بسته به وزن محصول ارسالی تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که در این روش خریداران باید برای دریافت کالای مورد نظر خود در فرودگاه حضور داشته باشند. چرا که در این صورت می‌توانند محصولات خود را مستقیماً دریافت کنند.

سرویس دهندگان ارسال مرسولات

 تمامی روش‌های ارسالی که در بالا عنوان کردیم توسط سرویس دهندگان شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های پستی موجود در سطح کشور امکان‌پذیر است. مدیران فروشگاه‌های آنلاین و یا اینترنتی بر اساس نیاز خود، با یکی از این شرکت‌ها قرارداد می‌بندند و از این طریق به کسب درآمد در بازاریابی اینترنتی خود می‌پردازند. آن‌ها با همکاری این دسته از شرکت‌های حمل و نقل، بسته‌های ارسالی خود را به دست مشتریانشان می‌رسانند. در نظر داشته باشد که هر کدام از این شرکت‌ها سرویس‌های خاصی را ارائه می‌دهند. این سرویس‌ها بسته به جنس، مسافت، وزن کالا، نوع کالا و داخل کشور بودن یا نبودن مقصد، قیمت و خدمات مخصوص خود را دارند.

 برخی از سرویس دهندگان ارسال مرسولات

اسنپ باکس، یارباکس، کالارسان، چاپار، الوپیک، تیپاکس و… همگی به عنوان برخی از سرویس‌دهندگان ارسال محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع شما می‌توانید بر اساس نوع نیاز خود یکی از این سرویس دهندگان را برگزینید. به عنوان مثال اسنپ باکس برای ارسالهای سریع و درون شهری مناسب می‌باشد. در صورتی که تیپاکس برای ارسال‌های بین شهری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای ارسال‌های بین شهری و ارسال‌های بین المللی نیز از آن استفاده می‌کنند.


 ممنون ازاینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشند.


ده ابزار کاربردی برای انتخاب نام دامنه

دامنه تطبیق دقیق چیست؟

فروشگاه اینترنتی باید چه امکاناتی داشته باشد؟

روش ,کالا ,اینترنتی ,مشتری ,پرداخت ,داشته ,روش ارسال ,از این ,در نظر ,در این ,ارسال کالا ,سرویس دهندگان ارسال ,فروشگاه اینترنتی، مطالب

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

hiholiday.avablog.ir bamdaroos ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران معرفی برترینا اطلاعات جامع صنعت ساختمان قیمت طلا قیمت دلارقیمت سکه سراج رایانه آقای آبگرمکن معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی انواع محصولات چوبی زیبا